Algemene voorwaarden


1. Toepasselijkheid

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen van diensten door Simpel Support.
1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn bevestigd door Simpel Support.
1.3 Algemene voorwaarden van de opdrachtgever of waarnaar opdrachtgever verwijst, zijn niet van toepassing, tenzij deze door Simpel Support schriftelijk zijn aanvaard. 


2. Totstandkoming van de opdracht

2.1 Alle offertes zijn geheel vrijblijvend tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2 Bij samengestelde prijzen bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte van de overeengekomen diensten tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor de gehele levering opgegeven prijs.
2.3 De overeenkomst tussen Simpel Support en de opdrachtgever komt tot stand door ondertekening van de offerte / opdrachtbevestiging door de opdrachtgever.
2.4 De offerte / opdrachtbevestiging vermeldt de aard van de opdracht, de werkzaamheden die gedaan worden, de overeengekomen duur, de honorering en eventuele verdere bijzonderheden.


3. Verplichtingen Simpel Support

3.1 Simpel Support zal de werkzaamheden naar beste vermogen zelfstandig en zorgvuldig uitvoeren. Simpel Support neemt bij het verrichten van de werkzaamheden de grootst mogelijke zorgvuldigheid aangaande de belangen van opdrachtgever in acht.
3.2 Simpel Support zal zo mogelijk rekening houden met tijdig verstrekte en verantwoorde aanwijzingen van opdrachtgever over de uitvoering van de opdracht.
3.3 Simpel Support verplicht zich tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van de opdrachtgever jegens derden.


4. Verplichtingen opdrachtgever

4.1 Opdrachtgever verleent medewerking bij de feitelijke uitvoering van de overeenkomst en zal Simpel Support alle gegevens en bescheiden, welke zij nodig heeft voor het correct uitvoeren van de overeenkomst, tijdig, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking stellen.
4.2 Opdrachtgever is gehouden Simpel Support onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de opdracht van belang kunnen zijn.
4.3 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem aan Simpel Support ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook als deze van derden afkomstig zijn. 


5. Betaling

5.1 Betaling door de opdrachtgever dient plaats te vinden op de tussen Simpel Support en opdrachtgever overeengekomen wijze en binnen de overeengekomen termijn of deeltermijnen. Indien geen specifieke datum voor betaling is overeengekomen, dient de betaling plaats te vinden binnen veertien dagen na factuurdatum.
5.2 Indien na veertien dagen na de vervaldatum niet aan de betalingsverplichting is voldaan, kan Simpel Support het uitvoeren van de opdracht opschorten.
5.3 Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, brengt Simpel Support de opdrachtgever over het factuurbedrag een rente in rekening overeenkomend met de wettelijke rente. De rentevoet kan maandelijks worden aangepast aan de dan geldende wettelijke rente.
5.4 Is opdrachtgever in verzuim of schiet hij op enig andere wijze tekort in het nakomen van zijn verplichtingen, dan komen alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke buitengerechtelijke kosten voor rekening en risico van opdrachtgever.


6. Voortijdige beëindiging opdracht

6.1 Wanneer opdrachtgever een opdracht na een opdrachtbevestiging annuleert nog voordat met de uitvoering is begonnen, is opdrachtgever verplicht de volgende bedragen te vergoeden:
- tot 4 weken voor aanvang van de uitvoering: 25% van het offertebedrag
- tot 2 weken voor aanvang van de uitvoering: 40% van het offertebedrag
- binnen 2 weken voor aanvang van de opdracht: 60% van het offertebedrag.
6.2 Opdrachtgever zal zonder nadere aankondiging geacht worden in toerekenbaar verzuim te zijn:
- als hij enige verplichting uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt
- bij faillissement of surseance van betaling van hemzelf dan wel van zijn onderneming
- bij liquidatie van de onderneming.
6.3 Simpel Support heeft in de gevallen, genoemd in het voorgaande lid, het recht zonder sommatie en/of rechterlijke tussenkomst hetzij de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.


7. Klachtenregeling en geschillen

7.1 Klachten dienen direct bij Simpel Support te worden gemeld. Deze pakt de klacht serieus op en zoekt samen met de opdrachtgever naar een bevredigende oplossing. Simpel Support bekijkt tevens hoe deze klacht in het vervolg voorkomen kan worden.
7.2 De aansprakelijkheid van Simpel Support uit hoofde van enige overeengekomen leverantie van diensten is beperkt tot het met de opdracht gemoeide bedrag.
7.3 Simpel Support is niet aansprakelijk voor de gevolgen van fouten in opdracht, informatie, modellen of materialen, die door de opdrachtgever zijn verstrekt.


8. Overmacht

8.1 Simpel Support is nimmer aansprakelijk voor de directe of indirecte gevolgen van het niet, niet geheel of slechts gedeeltelijk uitvoeren van de opdracht ten gevolge van ziekte of tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid, dan wel als gevolg van andere vormen van overmacht.
8.2 In geval van enige vorm van overmacht zal Simpel Support daarvan onverwijld mededeling doen aan opdrachtgever. Opdrachtgever heeft na ontvangst van deze mededeling gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter onder de verplichting van Simpel Support het uitgevoerde gedeelte van de opdracht c.q. het geleverde gedeelte van de diensten af te nemen en te vergoeden.

9. Toepasselijk recht

9.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
9.2 Als bevoegde rechter wijzen partijen de rechter aan welke bevoegd is in de vestigingsplaats van Simpel Support.


10. Vindplaats en wijziging voorwaarden

10.1 Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 74503685.
10.2 Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de inschrijving van Simpel Support bij de Kamer van Koophandel.